OPL-1 (5) (od III 2018) Zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Opis: OPL-1 (5) (od III 2018) Zawiadomienie o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Zawiadomienie (OPL-1) może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w pełnomocnictwie identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL (poz. 1 wzoru). W takim przypadku zawiadomienie (OPL-1) jest składane do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik właściwy w sprawach ewidencji podatników i płatników (art. 80a § 2a ustawy – Ordynacja podatkowa). Zawiadomienie (OPL-1) może również złożyć podmiot zagraniczny, o którym mowa w art. 132 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. do Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Jeżeli zawiadomienie (OPL-1) jest składane w formie dokumentu elektronicznego, to w takim przypadku jest przesyłane do Ministra Finansów (art. 80a § 2c ustawy – Ordynacja podatkowa).
W części B.1. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się dane identyfikacyjne podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego, który odwołuje pełnomocnika.
W części B.2. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego.
W części B.3. wzoru zawiadomienia (OPL-1) podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego.
W części C.1 podaje się dane pełnomocnika upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej - identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL, nazwisko pierwsze imię.
Część D wzoru zawiadomienia (OPL-1) zawiera oświadczenie o zmianie danych pełnomocnika ze wskazaniem zakresu zmiany.
Część E wzoru zawiadomienia (OPL-1) zawiera zawiadomienie podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu zagranicznego o odwołaniu pełnomocnictwa udzielonego osobie wymienionej w części C.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.upl-1.pl
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. 2017 poz. 333) - załącznik nr 4.
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.