POH Pełnomocnictwo ogólne handlowe
Opis: POH Pełnomocnictwo ogólne handlowe
Mianem pełnomocnictwa ogólnego do prowadzenia spraw handlowych określa się udzielenie przez mocodawcę prokury podmiotowi umocowanemu do jej wykonywania. Prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców, które obejmuje umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa.
Prokurentem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych. Nie można udzielać prokury innemu podmiotowi – spółce, instytucji itp. Prokura może być udzielona kilku osobom łącznie (prokura łączna) lub oddzielnie. W przypadku prokury łącznej osoby te muszą działać razem, w przypadku oddzielnej, każda z osób upoważniona jest w ramach swojej prokury do działania w ramach czynności w niej wskazanych. Prokurę można ograniczyć do zakresu spraw wpisanych do rejestru oddziału przedsiębiorstwa (prokura oddziałowa).
Pod rygorem nieważności przekazanie prokury powinno zostać przeprowadzone w formie pisemnej. Forma aktu notarialnego lub pisemna z podpisami uwierzytelnionymi notarialnie jest oczywiście akceptowana i spełnia również wymogi formy pisemnej.
Niezależnie od ogólnej prokury do wszystkich czynności, do zbycia przedsiębiorstwa, do dokonania czynności prawnej, na podstawie której następuje oddanie go do czasowego korzystania, oraz do zbywania i obciążania nieruchomości jest wymagane pełnomocnictwo do poszczególnej czynności.
Udzielenie i wygaśnięcie prokury przedsiębiorca powinien zgłosić do rejestru przedsiębiorców. Zgłoszenie o udzieleniu prokury powinno określać jej rodzaj, a w przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.