UPPKP Ugoda pracodawcy z pracownikiem w sprawie kolizji pojazdów
Opis: UPPKP Ugoda pracodawcy z pracownikiem w sprawie kolizji pojazdów
Pracodawca może powierzyć pracownikowi pojazd służbowy do korzystania w związku z realizowaniem zadań służbowych. Zasady korzystania powinny wynikać z zawartej umowy o powierzeniu rzeczy do korzystania oraz z regulaminu korzystania ze sprzętu służbowego, zaakceptowanego przez pracownika.
Korzystanie z pojazdu służbowego będącego własnością pracodawcy nie zawsze kończy się zdaniem pojazdu w takim samym stanie, w którym znajdował się on w chwili jego powierzenia. Szkody w pojeździe mogą wynikać z kolizji, której sprawcą lub poszkodowanym mógł być pracownik. Szkody wynikać mogą również z nieprawidłowego korzystania z pojazdu (np. zatarcie sprzęgła) lub ze szkód, które poprzez korzystanie z pojazdu pracownik wyrządził (np. dziury w tapicerce od papierosów).
We wszystkich przypadkach, w których będzie możliwe wykazanie winy pracownika, może on ponosić odpowiedzialność odszkodowawczą za zniszczenie lub utratę wartości mienia powierzonego. Za szkodę w mieniu powierzonym pracownik odpowiada w pełnej wysokości. Od odpowiedzialności tej pracownik może się uwolnić, jeżeli wykaże, że szkoda powstała z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności wskutek niezapewnienia przez pracodawcę warunków umożliwiających zabezpieczenie powierzonego mienia.
W związku jednak ze stosunkami panującymi w zakładzie pracy, zarówno w przypadku zawinionej, jak i niezawinionej szkody w mieniu, pracownik i pracodawca mają możliwość zawrzeć ugodę. Ugoda z reguły nie rekompensuje całości szkód - jest formą częściowego uznania roszczeń pracodawcy oraz ograniczenia odpowiedzialności pracownika.
Ugoda powinna zostać zawarta co najmniej w formie pisemnej tak, by strony ustaliły, jaki jest ostateczny kształt zawartego porozumienia.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.