UZSPP Uchwała zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w sprawie powołania prokurenta
Opis: UZSPP Uchwała zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w sprawie powołania prokurenta
Prokura stanowi szczególny rodzaj pełnomocnictwa, udzielanego prokurentowi do wykonywania czynności w imieniu przedsiębiorstwa, w związku z prowadzoną działalnością. Prokura musi zostać udzielona co najmniej w formie pisemnej. Podstawa udzielenia prokury jest decyzja podmiotu, który prokurent ma reprezentować.
Zasady podejmowania uchwały w sprawie powołania prokurenta powinny wynikać z umowy spółki. Jako że prokurent powoływany jest do reprezentowania spółki w stosunkach zewnętrznych, do powołania go uprawniony jest organ reprezentujący spółkę – zarząd. Uchwały zarządu, o ile nie stanowi inaczej umowa spółki, mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu zarządu i zapadają bezwzględną większością głosów. Jednak powołanie prokurenta wymaga zgody wszystkich członków zarządu. Odwołać prokurę może każdy członek zarządu. Zasady te wynikają z przepisów prawa i mogą być zmieniane warunkami umowy spółki.
Ze względu na to, że prokurent powoływany jest do reprezentacji, prokura oraz uchwała o powołaniu prokurenta powinny ustalać warunki reprezentacji. Jeżeli zarząd jest wieloosobowy, sposób reprezentowania określa umowa spółki. Jeżeli umowa spółki nie zawiera żadnych postanowień w tym przedmiocie, do składania oświadczeń w imieniu spółki wymagane jest współdziałanie dwóch członków zarządu albo jednego członka zarządu łącznie z prokurentem. Oświadczenia składane spółce oraz doręczenia pism spółce mogą być dokonywane wobec jednego członka zarządu lub prokurenta.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.