ZoKOR Zawiadomienie o wyborze kwartalnej formy wpłacania zryczałtowanego podatku dochodowego
Opis: ZoKOR Zawiadomienie o wyborze kwartalnej formy wpłacania zryczałtowanego podatku dochodowego
Podatnicy, którzy wybrali rozliczenie podatku dochodowego jako zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych (czyli opłacający tzw. ryczałt podatkowy), mają możliwość w pewnych przypadkach rozliczać podatek i wpłacać raz na kwartał a nie co miesiąc.
W przypadku decyzji o takim rozliczeniu, podatnicy mogą obliczać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu skarbowego w terminie do dnia 20 następnego miesiąca po upływie kwartału, za który ryczałt ma być opłacony, a za ostatni kwartał roku podatkowego - w terminie złożenia zeznania - czyli do końca stycznia roku następującego po zakończeniu danego roku.
Kwartalne rozliczenie dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku części podatników. Mogą je wybrać wyłącznie podatnicy, których otrzymane przychody z działalności prowadzonej samodzielnie albo przychody spółki - w roku poprzedzającym rok podatkowy - nie przekroczyły kwoty stanowiącej równowartość 25 000 euro (zasadę te odpowiednio stosować należy do wynagrodzeń osób prowadzących prywatnie najem oraz uzyskujących ww. przychody).
Podatnicy, którzy wybrali opłacanie ryczałtu co kwartał, są obowiązani do dnia 20 stycznia roku podatkowego zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej (odpowiednio należy uznać - że nie zakończył wynajmu), nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania lub nie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego o zaprzestaniu opłacania ryczałtu co kwartał, uważa się, że nadal opłaca ryczałt w ten sposób.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.