ZZP-Kat Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Katowice
Opis: ZZP-Kat Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Katowice
W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić starostę (w miastach na prawach powiatu-prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania, o zbyciu pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni. W celu dokonania zawiadomienia o zbyciu pojazdy należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów - po ich weryfikacji w urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.)
- Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968 z późn. zm.).
Cechy formularza:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.