
e-Doręczenia Pismo ogólne (e-Doręczenia)

Opis: e-Doręczenia Pismo ogólne (e-Doręczenia)
Druku pisma ogólnego możesz użyć prawie do każdej sprawy, jaką chcesz załatwić elektronicznie w urzędzie, przesyłając ją bardzo łatwo z programu fillUp na adres wybranej Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP). Wysyłając pismo ogólne do urzędu, możesz do niego dodać swój załącznik w formie gotowego pliku zapisanego na komputerze w pdf lub innym dozwolonym formacie. Możesz też dodać załącznik z wypełnionym formularzem w programie fillUp lub dołączyć link do strony www.
Aby wysłać e-pismo do urzędu należy posiadać profil zaufany na portalu e-Doręczenia. Firmy i osoby, które już mają kwalifikowany e-podpis mogą założyć profil zaufany on-line z poziomu aplikacji fillUp - po kliknięciu w link uruchomi się strona e-Doręczeń, gdzie można będzie taki profil założyć.
Wysyłanie przez e-Doręczenia własnych dokumentów za pomocą programu fillUp jest bezpłatne. Osoby, które chcą wysłać załączony formularz oznaczony jako płatny w programie, mogą zapłacić za wybrany druk wysyłając SMS premium bądź wykupić odpowiedni abonament. Pismo do urzędu w wersji elektronicznej mogą wysyłać zarówno firmy, jaki i osoby prywatne.
Wypełnione pismo ogólne z załącznikami możesz wysłać przez e-Doręczenia jedną z ponad 20.000 Elektronicznych Skrzynek Podawczych wszystkich urzędów i instytucji publicznych w Polsce zaledwie w kilku prostych krokach:
Z bazy formularzy wybierz Pismo ogólne (e-Doręczenia).
Z bazy Odbiorców wybierz z listy skrzynkę, na którą kierujesz pismo.
Wpisz tytuł korespondencji, np. wniosek o … (tytuł ma pomóc Tobie i urzędowi w szybkim odszukaniu przedmiotu sprawy).
Podaj treść (tu możesz wpisać bezpośrednio o co wnioskujesz lub jeżeli dokument Twojego wniosku, podania, pisma ma jakiś wzór piszesz załączam wypełniony wniosek i dodać ten wniosek jako załącznik).
Dodaj załącznik (dozwolone formaty załączników to: doc, rtf, xls, txt, bmp, jpg, jpeg, png, pdf).
Wyślij.
Dla Twojej wygody każdy formularz, pismo, wypełnione w fillUp ma prostą możliwość - z poziomu wypełnionego druku, wysłania go poprzez podłączenie do pisma ogólnego i przekazanie na wybraną Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w e-Doręczeniach.
1. Wyszukaj formularz w bazie formularzy i go wypełnij.
2. Wybierz opcję wyślij przez e-Doręczenia.
3. Zaloguj się do e-Doręczeń i wypełnij pismo ogólne.
4. I wyślij.
Potwierdzeniem złożenia dokumentu przez e-Doręczenia jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP).
Urząd ma 14 dni na odpowiedź na e-pismo, przy czym składając wniosek możemy zaznaczyć czy korespondencję w danej sprawie chcemy dalej prowadzić w formie elektronicznej czy też oczekujemy odpowiedzi w postaci tradycyjnej przesyłki pocztowej.
Więcej informacji o Elektronicznych Skrzynkach Podawczych (ESP) na stronie u24.pl i o e-korespondencji z urzędem na mac.gov.pl.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. Dz.U. 2014 poz. 183) - obowiązuje od 11 maja 2014 r.
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.