WOWAC-Wr (archiwalny) Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego Wrocław
Opis: WOWAC-Wr (archiwalny) Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego Wrocław
Dokumenty wnioskodawcy:
Okazanie dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do otrzymania odpisu
Opłaty administracyjne: bez opłat
Opłata skarbowa:
- 22 zł odpis skrócony aktu
- 22 zł wielojęzyczny odpis skrócony aktu
- 33 zł odpis zupełny aktu
- 24 zł zaświadczenia
17 zł. pełnomocnictwo
Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Po okazaniu dowodu tożsamości przez osobę uprawnioną do otrzymania dokumentu.
Po odpisy z ksiąg stanu cywilnego należy zgłosić się do Urzędu właściwego ze względu na miejsce zdarzenia.
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego , Urząd Miasta , 87-100 Toruń, ul. Bydgoska 5
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Wniosek o wydanie odpisu z ksiąg stanu cywilnego składa się osobiście w siedzibie USC lub za pośrednictwem poczty.
Urząd Stanu Cywilnego w każdym przypadku nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej przekazuje informację organowi podatkowemu, co skutkuje dochodzeniem tej należności w postępowaniu egzekucyjnym.
Podstawa prawna:
- ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (tj. Dz.U z 2012 r. poz. 1282)
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 267)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 28.09.2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r. nr 187, poz. 130)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.10.2010 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego ( Dz.U. z 2010 r. nr 208, poz. 1375)
- Konwencja Nr 16 sporządzona w Wiedniu dnia 09 września 1976 roku dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego ( Dz.U z 2004 r. nr 166, poz. 1735)
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.