ZUS PL-RM 101 (archiwalny) Zaświadczenie dotyczące zastosowania przepisów prawnych
Opis: ZUS PL-RM 101 (archiwalny) Zaświadczenie dotyczące zastosowania przepisów prawnych
Formularz PL-RM 101 jest dokumentem stwierdzającym podleganie przez daną osobę polskim przepisom prawa na podstawie dwustronnej umowy o zabezpieczeniu społecznym.
Celem zawierania dwustronnych umów jest przestrzeganie podstawowych zasada koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego czyli:
- równego traktowania,
- stosowania jednego ustawodawstwa,
- sumowania okresów ubezpieczenia,
- zachowania praw nabytych (eksportu świadczeń).
Na formularzu PL-RM 101 potwierdzenia dokonuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych (jednostka terenową) na wniosek pracownika, pracodawcy lub osoby pracującej na własny rachunek.
Formularz wystawiany jest w 4 egzemplarzach dla pracownika i w 3 dla osoby pracującej na własny rachunek. Jeden egzemplarz przekazywany jest do właściwego oddziału terenowego Funduszu Ubezpieczenia Zdrowotnego Macedonii miejsca pobytu.
Informacje dotyczące zawartej dwustronnej umowy można uzyskać na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.