ZUS US-13 (archiwalny) Wniosek ubezpieczonego o zmianę danych identyfikacyjnych/adresowych
Opis: ZUS US-13 (archiwalny) Wniosek ubezpieczonego o zmianę danych identyfikacyjnych/adresowych
Na formularzu ZUS US-13 wnioskodawca informuje, że jego dane identyfikacyjne lub adresowe uległy zmianie. Wniosek można złożyć w formie papierowej w Oddziale lub Inspektoracie ZUS właściwym ze względu na miejsce zamieszkania ubezpieczonego.
Formularz powinien zawierać wszystkie dane niezbędne do jego rozpatrzenia, tj. dane identyfikacyjne osoby zainteresowanej oraz adresowe:
- PESEL - w przypadku jeżeli nie nadano numeru PESEL należy wpisać serię i numer dowodu osobistego lub paszportu,
- nazwisko,
- imię pierwsze,
- adres zameldowania na pobyt stały,
- adres zamieszkania - w przypadku gdy jest inny niż adres zameldowania,
- adres do korespondencji - jeżeli jest inny niż adres zamieszkania.
Podanie numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej nie jest obowiązkowe.
Wypełniając wniosek wnioskodawca nie musi podać symbolu państwa, jeżeli wniosek będzie zgłaszany w formie papierowej.
Wniosek podpisuje osoba wnioskująca o dokonanie zmiany danych.
Więcej informacji można uzyskać na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.