ZUS ZWUA (archiwalny) Wyrejestrowanie z ubezpieczeń
Opis: ZUS ZWUA (archiwalny) Wyrejestrowanie z ubezpieczeń
- wyrejestrowania ubezpieczonego z ubezpieczeń,
- zgłoszenia korekty danych o wyrejestrowaniu ubezpieczonego z ubezpieczeń.
O zmianach/korektach w stosunku do danych wykazanych w zgłoszeniu do ubezpieczeń dotyczących kodu tytułu ubezpieczenia oraz rodzajów ubezpieczeń i terminów ich powstania płatnik składek zawiadamia poprzez złożenie wyrejestrowania na formularzu ZUS ZWUA i ponowne zgłoszenie do ubezpieczeń odpowiednio na formularzu ZUS ZUA lub ZUS ZZA zawierającym prawidłowe dane.
Przy wypełnianiu dokumentu ZUS ZWUA należy pamiętać, że wyrejestrowanie następuje z podanego kodu tytułu ubezpieczenia, niezależnie od podanego w zgłoszeniu schematu podlegania poszczególnym rodzajom ubezpieczeń.
Ogólne zasady wyrejestrowania ubezpieczonego z ubezpieczeń oraz dokonywania zmian i korekt w dokumentach zgłoszeniowych zostały przedstawione we wstępie do poradnika Zasady wypełniania dokumentów.
Wzór formularza obowiązuje od 1 listopada 2013 r.
Wraz z nowymi wzorami dokumentów wprowadzone zostają nowe kody ubezpieczeniowe oraz część obecnie obowiązujących ulega modyfikacji. Lista zmienionych kodów znajduje się w Rozporządzeniu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 września 2013 roku. Zmienione kody należy stosować na nowych wzorach dokumentów.
Wcześniejszymi wzorami dokumentów określonymi w załącznikach nr 1–5, 12, 13, 15, 16 i 17 zmienianego rozporządzenia można posługiwać się nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2013. W tym przypadku należy stosować kody tytułu ubezpieczenia i kody świadczenia/przerwy obowiązujące do dnia 31 października 2013 r.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.