SD-3 (4) (archiwalny) Zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych
Opis: SD-3 (4) (archiwalny) Zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych
Formularz SD-3 składają podatnicy podatku od spadków i darowizn. Formularz należy złożyć miesiąc od dnia powstania obowiązku podatkowego, o którym mowa w art.6 ustawy. Miejscem składania jest urząd skarbowy, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego, właściwy w sprawie podatku od spadków i darowizn.
W części B należy podać dane identyfikacyjne podatnika i adres zamieszkania.
W części C podaje się dane identyfikacyjne i adres zamieszkania (siedziby) spadkodawcy, darczyńcy lub innej osoby (podmiotu) od której lub po której zostały nabyte rzeczy lub prawa majątkowe. Nie dotyczy nabycia własności w drodze zasiedzenia. W przypadku zapisu (zwykłego, windykacyjnego, dalszego), polecenia testamentowego lub zachowku należy wpisać dane spadkodawcy.
W części D należy określić tytuł nabycia rzeczy lub praw majątkowych. Natomiast w części E należy podać rodzaj dokumentu potwierdzającego nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych.
W części F należy podać dane dotyczące przedmiotu opodatkowania:
- rzeczy lub prawa majątkowe będące przedmiotem spadku, darowizny, zasiedzenia lub nabyte innym tytułem,
- długi, ciężary i nakłady obciążające nabyte rzeczy lub prawa majątkowe.
W części H zeznania SD-3 osoba składająca zeznanie podatkowe podaje np.: informację o korzystaniu z ulg podatkowych, adresie do korespondencji, numer telefonu, imiona, nazwiska i adresy pozostałych nabywców, jeżeli składają odrębne zeznania.
W przypadku większej liczby podatników należy załączyć formularz SD-3/A: Informacja o pozostałych podatnikach.
Wzór formularza stosować do czasu wyczerpania nakładu, jednak nie dłużej niż do dnia 30 czerwca 2015 r., w wersji papierowej może być stosowany wzór deklaracji PCC-3 (3).
Podstawa prawna:
Załączniki do formularza:
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.