UPL-1P (1) (archiwalny) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej
Opis: UPL-1P (1) (archiwalny) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej
Wzór formularza obowiązuje od 1 stycznia 2016 roku.
UPL-1P stanowi wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej. Pełnomocnictwo to dotyczy deklaracji składanych w formie papierowej. Pełnomocnictwo może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w pełnomocnictwie (UPL-1P) identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL (poz. 1 wzoru). Pełnomocnictwo jest składane do organu podatkowego w sprawach podatku, którego dana deklaracja dotyczy (art. 80a § 2 ustawy – Ordynacja podatkowa).
W części B.1. wzoru pełnomocnictwa (UPL-1P) podaje się dane podatnika, płatnika, inkasenta, który ustanawia pełnomocnika; nazwę pełną albo nazwisko i pierwsze imię, w zależności od rodzaju podmiotu (podmiot niebędący osobą fizyczną albo podmiot będący osobą fizyczną).
W części B.2. podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta.
W części B.3. podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta – telefon, faks e-mail.
W części D wzoru pełnomocnictwa (UPL-1P) podaje się okres obowiązywania pełnomocnictwa; wpisuje się datę, od której jest ważne pełnomocnictwo oraz datę, do której jest ważne pełnomocnictwo.
Część E zawiera oświadczenie podatnika, płatnika, inkasenta o upoważnieniu osoby wymienionej w części C do podpisywania deklaracji.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. 2015 poz. 2337) - załącznik nr 1.
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.