VAT-S1 (archiwalny) Zawiadomienie o dokonanym spisie z natury towarów dla potrzeb podatku od towarów i usług
Opis: VAT-S1 (archiwalny) Zawiadomienie o dokonanym spisie z natury towarów dla potrzeb podatku od towarów i usług
Zawiadomienie o sporządzeniu spisu z natury dla celów VAT (remanent likwidacyjny), znany jako VAT-S1 to formularz informujący Urząd Skarbowy o dokonanym spisie z natury dla celów podatku VAT.
Spis z natury należy sporządzić, gdy:
- podatnik rozwiązuje spółkę cywilną lub handlową niemającą osobowości prawnej (jawną, partnerską, komandytową, komandytowo-akcyjną),
- podatnik kończy, jako osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo w spadku, wykonywać czynności podlegające opodatkowaniu VAT,
- podatnik nie ma zawieszonej działalności gospodarczej i nie wykonuje, jako osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo w spadku, czynności podlegających opodatkowaniu VAT przez co najmniej 10 miesięcy,
- wygasł zarząd sukcesyjny albo uprawnienie do jego powołania.
Obowiązek ten nie dotyczy spółek handlowych mających osobowość prawną (tj. spółki z o.o. i spółki akcyjnej).
Informację o sporządzeniu spisu z natury należy załączyć do ostatniej deklaracji VAT, wraz z ustaloną na jego podstawię wartością oraz kwocie podatku należnego (kwotę tę wykazuje się w deklaracji VAT w poz. 36 "Kwota podatku należnego od towarów i usług objętych spisem z natury").
Usługę można zrealizować:
- listownie,
- podczas wizyty w Urzędzie Skarbowym, odpowiednim dla siedziby lub miejsca zamieszkania, lub w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - w urzędzie właściwym dla zmarłego podatnika w dniu jego śmierci,
- elektronicznie przez portal ePUAP - uprzednio należy jednak skontaktować się ze swoim Urzędem Skarbowym, czy formularz jest w taki sposób odbierany.
Szczegółowe informacje dotyczące sposobu załatwienia sprawy można znaleźć na stronie biznes.gov.pl .
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Formularze archiwalne:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.